Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
    Има отдавна отговор на този проблем,дискутирано е отдавна в Алфа оунър/там има много коли със сменени съединители преди 100 К/,а именно че колата е много тежка и не е изчислен съединителя за нея,затова се пали толкова лесно на задна на бордюр например.
    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
    Италианската инженерна мисъл е велика - този съединител се слага на 159, Croma и . .. Punto. Може да са го смятали само за последното
    пп единствения начин да не го изпортиш е да не раздаваш всичката газ преди 2500об.
    Тук има нещо гнило!!!

    159ка --> 240мм ---> 1,9jtdm 150ks 319nm
    530д ---> 240мм ---> 3.0 d 193ks 410nm , баварките дори след ремап нямат никакви кахари с него

    Повече коне, повече въртящ и повече тежат... с еднакви като размер съед. тук конструктивно ще има проблем...

    ПП: е60 218кс 500nm и той е с 240мм...........

    нещо италиянците ще са сбъркали със сигурност не е нормално под 100 хил км да се предава...
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • Не може да си сигурен, че БМВ-тата го нямат този проблем.
      Ако е частен/индивидуален случай - да, но глобално за всички не ми се вярва .. особено като се има впредвид, че аз БМВ от тези дето ги посочваш - нормално да се движи по улиците почти не виждам - всеки го кара като за последно, ама то това е нормално щото и те станаха безсмъртни като онези с Голфовете.
      Аз на 147-цата имам 130 к без смяна на съединител, а не е като да съм я щадял - но и това си е индивидуален случай.
      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
      Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

      Comment


      • Тука колеги мога с чиста съвест да се намеся ,че на 530д 2004 година съединителя го смених на около 270000 км за първи път,и беше просто на земята ,колата не искаше да включва вече скоростите.А на 159 2.4 жтд преди един месец го смених на около 260 000 и само тропаше и тресеше ма колата си включваше скоростите.

        После на Алфата работа и съединител излезе 700 евро а на БМВ то 900 евро верно е ,че съединителя е саморегулиращ и се монтира с една дивотия на марката Вюрт и не всеки я има. На БМВ то не трее този инструмент.

        И друго 159 ката я карам постоянно с изключено против буксуване понеже ме кефи ,че е много силна в ниските и подавам яко газ до дъно,то и бмв то го карах така.
        Last edited by nicola 59; d.m.y г., 22:04.
        155 2.0 16v МY95 Sport

        Comment


        • Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
          Не може да си сигурен, че БМВ-тата го нямат този проблем.
          Ако е частен/индивидуален случай - да, но глобално за всички не ми се вярва .. особено като се има впредвид, че аз БМВ от тези дето ги посочваш - нормално да се движи по улиците почти не виждам - всеки го кара като за последно, ама то това е нормално щото и те станаха безсмъртни като онези с Голфовете.
          Аз на 147-цата имам 130 к без смяна на съединител, а не е като да съм я щадял - но и това си е индивидуален случай.
          Да, прав си. При баварците въпросния съединител държи до към 650нм без проблем. Ако Алфата стигне по някакви невероятни пътища до такъв въртящ момент, то ще си запали съединителя още на 1-ва.
          И за друго си прав, че се карат на уволнение. Ако една 159-ка я подкараш така, ще я разцепиш за половин година.

          Но както и да е. В уравнението 240мм е само единия от параметрите, които участват в сметката. Просто трябва още малко да се помисли преди да се пише.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • Дотук:
            - да се внимава да не се пали на задна и 1-ва т.е. по-възможност наместванките да стават с "по-захапал" съединител и по-малка разлика в оборотите на двг и скоростната кутия
            - да не се държи левия крак докато караш да си "почива" върху педала
            - да не се кара с прекалено ниски обороти - под 1200 това разбива други работи, но все пак
            - да не се раздава всичката газ там където е пика на въртящия момент и на ниски обороти, т.е. всички режими до 2500об
            - да се "поема" всяка скорост без големи сътресения т.е. на подходящите обороти
            Баси романа написах за един съединител, ама вече 2 свалям, на които дебелината на феродовия е абсолютно на размера на новия, а превъртат. Кекави са и това си е, трябва да се пазят, чипа допълнително усложнява ситуацията.
            По-пътя на логиката неизносено превъртащо феродо, може да се разглежда като калпава твърда и неспираща спирачна накладка. Т.е. кофти подбор на материала - можело е да го направят по-захапващ и по-НЕизносоустойчив, но това са си някакви мои разсъждения на човек дето само ги разопакова и слага.
            Last edited by code; d.m.y г., 22:52.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
              Да, прав си. При баварците въпросния съединител държи до към 650нм без проблем. Ако Алфата стигне по някакви невероятни пътища до такъв въртящ момент, то ще си запали съединителя още на 1-ва.
              И за друго си прав, че се карат на уволнение. Ако една 159-ка я подкараш така, ще я разцепиш за половин година.

              Но както и да е. В уравнението 240мм е само единия от параметрите, които участват в сметката. Просто трябва още малко да се помисли преди да се пише.
              Нда уе ... съгласен съм.
              Моята като нова е струвала да кажем .. 65-70 бона. Е60 като нова с такова ниво на оборудване (щото има и доста спартански) е било към 110 - 120 бона. Това го говора малко наизуст щото немам представа колко е било точно, ама като гледам цените на F10 .. там някъде ще да е било и то .. 530 кюмур примерно. Тааа като за по-евтина кочина .. Алфата не се представя никак зле. А дали 159-ката ще изкара половин година ако я фана на уво не можеш да си сигурен, просто щото нямаш нагледен пример за такава. 159 нема нищо общо със 156/147/GT .. най-малкото здравина. А за БМВ мога да ти напиша 4-5 христоматии и 2-3 лексикона да попълня, щото в М Кар Пловдив съм .. как да кажа .. на 2-ра работа. Не искам да обеснявам и новите им модели .. не е като да няма драми. Сега с ръка на сърцето си признавам на всеослушание или там както му се вика, че 525 нафта примерно ми праи 100 пъти по-голем кеф от Алфата.

              п.п. А за кво изобщо сравняваме 5-та серия със 159 ?! Малко са различни класове май ?!
              Last edited by DiStefano; d.m.y г., 23:15.
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
              Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

              Comment


              • Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
                Нда уе ... съгласен съм.
                Моята като нова е струвала да кажем .. 65-70 бона. Е60 като нова с такова ниво на оборудване (щото има и доста спартански) е било към 110 - 120 бона. Това го говора малко наизуст щото немам представа колко е било точно, ама като гледам цените на F10 .. там някъде ще да е било и то .. 530 кюмур примерно. Тааа като за по-евтина кочина .. Алфата не се представя никак зле. А дали 159-ката ще изкара половин година ако я фана на уво не можеш да си сигурен, просто щото нямаш нагледен пример за такава. 159 нема нищо общо със 156/147/GT .. най-малкото здравина. А за БМВ мога да ти напиша 4-5 христоматии и 2-3 лексикона да попълня, щото в М Кар Пловдив съм .. как да кажа .. на 2-ра работа. Не искам да обеснявам и новите им модели .. не е като да няма драми. Сега с ръка на сърцето си признавам на всеослушание или там както му се вика, че 525 нафта примерно ми праи 100 пъти по-голем кеф от Алфата.

                п.п. А за кво изобщо сравняваме 5-та серия със 159 ?! Малко са различни класове май ?!
                Ми де да знам защо споменаваш 5-цата. Може би защото едно мнение над моето е споменато за такава. Ма както и да е.
                За здравината - няма кола да не се чупи. За това има и сервизи.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • 159 може да се сравнява с 3-та серия на бмв.
                  Имам инфо от две х6 от псоледните дни:
                  - първата е малко над 100к км и гори един литър масло на 1000км
                  - втората е на 80к км м-ка...вътре евтини пластмаси...а уж М-ка. И наскоро е хвърлила едната турбина, изпаднала перката от голямата и директно в кулера.
                  Та правят се с цен да се сменят части естествено.
                  sigpic
                  Gulfstream G650 with Italian design...

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                    159 може да се сравнява с 3-та серия на бмв.
                    Имам инфо от две х6 от псоледните дни:
                    - първата е малко над 100к км и гори един литър масло на 1000км
                    - втората е на 80к км м-ка...вътре евтини пластмаси...а уж М-ка. И наскоро е хвърлила едната турбина, изпаднала перката от голямата и директно в кулера.
                    Та правят се с цен да се сменят части естествено.
                    И аз знам за голям брой 159-ки 2.4-ки които са си махали главата по 2 пъти. Може би профилактично.
                    И какво казах, май нищо. Демек е, и?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • Брат ти верно си говориш наизуст...опитах се да кажа, че автомобили на под 2 години...на малко км, дори бмв имат сериозни проблеми.
                      Боли ме фикуса, кой си махал главата профилактично...то и аз махам моята поне веднъж месечно!
                      Не спираш да сравняваш/споменаваш тези така тачени от теб бмв-та...разбрахме вс, че ги харесваш много! Ама просто и топ моделите им понякога не издържат...били те предвидени за яко до ламарината...уви пресни примери, че не е така.
                      sigpic
                      Gulfstream G650 with Italian design...

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Да, прав си. При баварците въпросния съединител държи до към 650нм без проблем. Ако Алфата стигне по някакви невероятни пътища до такъв въртящ момент, то ще си запали съединителя още на 1-ва.
                        И за друго си прав, че се карат на уволнение. Ако една 159-ка я подкараш така, ще я разцепиш за половин година.

                        Но както и да е. В уравнението 240мм е само единия от параметрите, които участват в сметката. Просто трябва още малко да се помисли преди да се пише.
                        Батка,казал съм ти иляда пъти,кат не те кефи 159-та,карай си БМВ и не си помисляй за такъв казан,ча ако знаеш на тая 2.4 дет я искаш,колко и струва маховика,мани шси купиш една Е36-а за тея пари.Спрете да ми пишете за некви баварски кенефи тук,тва не са общи приказки,карайте си ги и им се кефете.Аз мога да извадя от 1000 кладенеца вода,за ремонти и дефекти на БМВ много преди 100К и то на неща,които са доста по-скъпи съединителя на 159 1.9
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                          Брат ти верно си говориш наизуст...опитах се да кажа, че автомобили на под 2 години...на малко км, дори бмв имат сериозни проблеми.
                          Боли ме фикуса, кой си махал главата профилактично...то и аз махам моята поне веднъж месечно!
                          Не спираш да сравняваш/споменаваш тези така тачени от теб бмв-та...разбрахме вс, че ги харесваш много! Ама просто и топ моделите им понякога не издържат...били те предвидени за яко до ламарината...уви пресни примери, че не е така.
                          Здравейте колеги не желая да създавам спорове ,но искам да се намеся по темата .Аз не крия ,че БМВ ми харесва много ,че е по добрата кола от двете ,че е по комфортна по стабилна и по убезшумена,като краен резултат бмв е по добро за мене ,но и Алфата си има достоинства ,които не може да пренебрегнем с лека ръка.Значи мотора 2.4 на 159 е железен агрегат ,и за 3 години употреба ,а аз употребявам колите зверски ,един слиза и друг се качва на 159 ката единствения проблем по мотора е ,че се скъсаха 2 шпилки на колектора и започна да съска малко,и от Алфа казаха ,че вината е моя понеже сутрин трее да я чакам малко да позагрее.После по мотора не е пипано нищо друго освен ангренаж масла и филтри.На 530 съм дал много повече пари по мотора,първо задължително колектор трее се смени щото иначе си гълта лопатките и лека нощ.Преди около една година питах тука за колектора на алфа и отзивите бяха ,че нема проблеми и верно колата приближава 300 000 без ядове.С цената на колектора на 530 ката на 159 2.4 ще и смениш ангренажа точно 3 пъти. После бавареца има шаиба на коляновия вал дето струва и тя колкото едно генерално обслужване на 2.4 и съм я сменял 2 пъти,когато го взех беше заминала и колата беше закъсала заради нея,и после като мина около 150 000 км я смених пак.На алфата шаибата си е читава и до днес.Турбото на алфата ми е още бетон ,а на Бмв на около 230 000 го смених и сложих втора ръка понеже преди 4 години за турбо на 530 не искаха само пари ,а и дупе.Пропуснах ,че и на 2 те коли е сменена водната помпа и термостата ,ма на 159 помпата се смени профилактично по време на обслужването . Допълвам че забравих на Бмв то съм сменял и дебитомер а на Алфата не.Ако трее дискутираме въпроса за 159 ,аз съм готов ,ма на темата мотор просто за мене 2.4 е много здрав и надежден мотор и от немските коли за мене няма кола с по евтин и надежден мотор.
                          Last edited by nicola 59; d.m.y г., 12:40.
                          155 2.0 16v МY95 Sport

                          Comment


                          • А бе 2.4 двигател да е здрав точно в 159-ката е малко пресилено. Поне 1.9 да беше, ок. Иначе безспорно ако търсим здравина, по-здрав комън рейл, от 8 клапаново жтд, нема на този свят.

                            Иначе да, абсолютно си прав за шайбата на БМВ-то, че е скъпа, спор няма.

                            Не ме разбирайте грешно. Ако имах повече пари дошли ей така отгоре, то и аз щях да карам 159-ка 2.4 КУ-4. Ама като знам, всеки един лев как съм си го изкарал, гледам покупката да не е само емоционална, а и рентабилна. За това, по-евтино ми е да карам БМВ и за това изборът ми е такъв. Ако мама ми беше предложила парите за колата, то щях да карам 159-ка.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              Иначе безспорно ако търсим здравина, по-здрав комън рейл, от 8 клапаново жтд, нема на този свят.
                              true, true ...
                              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                              Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                              Comment


                              • Един живот живеем, бачкаш здраво, изкарваш, глезиш се...
                                - смяна на горивен филтър 24лв с отстъпка
                                - изпиране на спортният филтър - 0 от мен
                                - нов ароматизатор - 1лв
                                sigpic
                                Gulfstream G650 with Italian design...

                                Comment

                                Working...
                                X